خواص میوه های خشک

خواص میوه های خشکخواص میوه های خشک

نقش میوه های خشک در سلامتی

خوردن انواع میوه نقش موثری در سلامت انسان دارد و بسیاری از مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی و فیبر بدن را تامین می کند.اما مسائلی از قبیل نبود برخی میوه های خاص در همه فصول، عدم توانایی در حفظ تازگی میوه و حتی خراب شدن آن ها بعد از مدت طولانی باعث شده است که میوه خشک بسیار مورد توجه قرار گیرد. هم چنین جایگزین بسیار خوبی برای تنقلات با ارزش غذایی کم محسوب می شود که می توان در فعالیت هایی نظیر پیاده روی و … هم از خوردن آن ها لذت برد.

میوه های خشک چه ویژگی هایی دارند

کالری بالاتری نسبت به میوه تازه دارند چون با حذف آب از میوه تازه، غلظت دیگر مواد اولیه افزایش پیدا کرده برای مثال 100 گرم آلوی تازه تنها 46 کالری و 100 گرم آلوی خشک، 240 کالری دارد. برخی از ویتامین ها حین فرآیند خشک شدن میوه ها از بین می روند مانند ویتامین C بنابراین نمی توانند کاملا جایگزین میوه تازه شوند. هم چنین برای بهتر شدن طعم میوه های خشک و جلوگیری از رشد سلول های میکروبی به آن ها شکر و یا افزودنی های اضافه می شود بنابراین بهتر است حین خرید با دقت بر برچسب روی میوه ها، آن هایی را انتخاب کنید که شکر به آن ها اضافه نشده است.

آیا میوه خشک شده ویتامین دارد؟

میوه های خشک شده مانند میوه های تازه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است . همچنین میوه های خشک شده سرشار از ویتامین A و B ، پتاسیم ، آهن و غیر است .

خواص درمانی میوه های خشک

فیبر موجود در میوه های خشک مانند میوه های تازه به سلامت روده کمک می کنند همچنین نقش مهمی در پایین آوردن کلسترل و قند خون دارند. از دیگر خواص میوه های خشک در درمان یبوست است

با توجه به مزایای میوه های خشک بهتر است خوردن انواع میوه های فصلی را در اولویت قرار دهید.

منبع: خواص میوه های خشک

/ 0 نظر / 175 بازدید